teisipäev, 7. aprill 2020

3D printeri tunnikava kunstiõpetuses

3D printeri kasutamine kunstiõpetuses

KUNST


Vana-Kreeka vaas


Õppeaine ja -valdkond: ajalugu ja kunstiõpetus
Klass, vanuse- või haridusaste: II kooliaste
Tunni kestvus: 45 min

Tunni eesmärgid:

-        Mõistab paremini  Vana-Kreeka  ajalugu ja kultuuri.
-        Harjutab töötamist kahe aknaga.
-        Harjutab töötamist iseseisvalt, video järgi.
-        Vaasi disainimisel lähtub originaalist.

Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: Õpetaja  ja õpilased  uurivad ja vaatavad erinevaid  Vana-Kreeka vaase,  kujusid, mustreid ja värvilahendusi.Õpilased  googeldavad   ja otsivad  näiteid.
Õpilane peaks olema varasemalt tuttav 3D modelleerimisega, kas Blenderi keskkonnas või mujal (näiteks Tikercad, mis on väga hea programm 3D modelleerimisega alustamiseks).

Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: Blenderi programm arvutites, õppevideo, kõrvaklapid.


Tunni käik:

Tunni osad
Tegevuste kirjeldused
Tegevusele kuluv aeg
Õpetaja tegevus
Õpilaste tegevus
I Ettevalmistus
Arutelu.
Teema teatamine
10 min
Õpetaja tutvustab ja selgitab:
·         kannude valmistamist potikedral;
·        erineva kuju ja otstarbega vaase;
·        iseloomulikke  geomeetrili ornamente;
·        mustafiguuriline stiil;
Tänases tunnis hakkame tegema Vana- Kreeka vaasi.
Õpilased arutlevad kaasa. Kuulavad, vaatavad ja püüavad leida iseloomulikke tunnuseid ja mustreid.
·        Arutlevad vaaside praktilise ja kunstilise väärtuse üle.
II Põhiosa
·       Töö kahe aknaga
·       Iseseisev töö
25 min
·       Tuletatakse meelde, kuidas teha tööd kahe aknaga.
·       Individuaalne abistamine.
·       Meenutavad, kuidas tehakse tööd kahes aknas.
·       Õppevideo vaatamine.
·       Oma vaasi disainimine.

III Lõpetav osa

·       Näitus
·       Tagasiside kaaslaste tööle.
10 min

·       Näituse tegemine arvutiklassis: valmis vaasid jäetakse arvutis lahti ning jalutatakse arvuti juurest arvuti juurde ning tutvutakse kaaslase tööga.
·       Lemmiktööde nimetamine ja põhjendamine. 



Hindamine:
Kaasõpilaste tagasiside ja arvamus tööde õnnestumise  kohta. Kunstiõpetaja  annab tagasisidet  ja võib hinnata numbriliselt.

 



esmaspäev, 6. aprill 2020

3D printeri kasutamnine matemaatikas

3d printeri kasutamine matemaatikast


Geomeetriliste (ruumilised) kujundite loomine, nende ümbermõõtude, pindalade ja ruumalade arvutamine


Lõiming: Matemaatika
Klass, vanuse- või haridusaste: I - III kooliaste (olenevalt õpilaste eelnevast kogemusest)
Tunni kestvus: 3 x 45 minutit
Tunni eesmärgid:
-        Konstrueerib lihtsamad ruumilised kujundid (kuup, risttahukas, kera, silinder) kasutades programmi Tinkercad.
-        Teab, mis on ümbermõõt.
-        Kasutades käepäraseid vahendeid, mõõdab kujundite ümbermõõdud.
-        Mõõdab vajaliku suurused, teab, mis on pindala ja ruumala, oskab neid arvutada
-        Harjutab töötamist iseseisvalt ja grupis.

Õpilaste eelteadmised ja -oskused: On tutvunud kujunditega kuup, risttahukas, kolmnurkne püstprisma, püströöptahukas, koonus, kera, silinder. Oskab avada programmi Tinkercad ja sellesse sisselogida, teab kuidas keskkond toimib. Oskab mõõta esemete pikkuseid ja teab mõisteid millimeeter ja sentimeeter. Õpilane oskab teha tööd kahe aknaga.

Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele:
Oskab kasutada programmi Tinkercad
Teab ruumiliste kujundite mõisteid ja ehitust
Arvestab, et printimisele läheb kaua aega ja seda ei arvestata tunni aja sisse. Esemed küll pannakse tunni lõpus printima, et lapsed näeksid, kuidas masin töötab, kuid kujundite välja printimine jääb õpetajale pärast tundi..

Tunniks vajalikud materjalid: Tinkercad, niit, joonlaud, tööleht, joonestusvahendid. Modelleerimiseks https://www.tinkercad.com/



Tunni käik:

  1. Ettevalmistus - meenutatakse varasemalt õpitud ruumilisi kujundeid. Tinkercadi sisselogimise kordamine.
  2. Põhiosa  - õpilased teevad tööd iseseisvalt – vajadusel paluda juhendaja abi. Õpetaja võiks jääda viimaseks õlekõrreks kelle poole pöörduda. Valivad vastavalt klassile kujundi, mille loovad, panevad kirja kujundi mõõtmed. Õpetaja tuletab meelde, kuidas Tinkercadis kujundeid valida ja suuruseid muuta. Meenutatakse pikkusühikuid. Õpetaja tuletab meelde, et Tinkercadis on pikkusühikuteks millimeetrid.
  3. Lõiming matemaatikaga - kui kujundid on prinditud ja õpilasel olemas, siis alustatakse vastava kujundi pindala ja ruumala arvutamisega. Õpetaja tuletab eelnevalt antud kujundi valemid ja seosed meelde, mis matemaatika õpitud antud kujundi kohta. Õpilased töötavad iseseisvalt, panevad kirja vajaliku mõõdud ja vormistavad korrektse lahenduse. Lisaks koostavad õpilased ühe elulise ülesande antud kujundi kohta, mia võib näiteks jagada padletis. Näitena padleti ülesanne, kui meil veel 3D printerit ei olnud - https://padlet.com/helijarve/rombroopyliktahukas
  4. Lõpetav osa ja tagasisidestamine - õpetaja abiga pannakse esimesed kujundid printima. Õpilaste tagasiside iseseisva töö kohta – plussid ja miinused. Õpetaja selgitab printimise põhimõtet – prinditakse kihtkihi peale ja materjali kokkuhoiu pärast on objekt seest kärjekujuline, samas jääb see piisavalt tugev et ka peale astudes jääb ese terveks. Õpetaja küsib, kuidas lapsed ise hindavad oma töö tegemist. Mis valmistas kõige rohkem raskusi? Mis oli tänase tunni juures kõige lihtsam? Mis läks hästi?


Hinnangud:  Kuna tunni lõpus ei pruugi kõikide õpilaste kujundeid välja printida. Järgmises tunnis piisab ka kui on näiteks kahepeale komplekt tunnis loodud kujundeid.

reede, 27. märts 2020

Distantsõppel kasutatavad gigitaalsed õppematerjalid ja vahendid

Seosed kehtiva eriolukorraga, panid õpetajad kirja milliseid õppekeskkondi kasutatakse ainetundides.
1) https://www.opiveeb.ee/?lang=et - kõikides ainetundides
2) https://www.opiq.ee - kõikides ainetundides
3) https://www.liveworksheets.com/  - interaktiivsed töölehed mitmetes ainetes
4) https://obsproject.com/ - muusikaõpetuses
5) https://www.thatquiz.org/ - matemaatikas kõikidele klassidele
6) https://courses.cs.ut.ee/t/digiopik/ - informaatika digiõpik
7) http://veebiklass.weebly.com/ - veebiklass algõpetusele
8) https://mw.10monkeys.com/v1/us/ - matemaatikas
9) https://www.taskutark.ee/m/ - kõikides ainetes
10) http://www.frepy.eu/ - õpiraskustega õpilastele
11) quizalize.com - muusikaõpetuses
12)

Videotunnid toimuvad kasutades Zoom keskkonda ja GoogleMeet keskkonda.

neljapäev, 15. märts 2018

Digiõpiku piloteerimine I klassiga

Oleme I klass ja õpetaja Tuuliga märtsikuu jooksul piloteerinud. Õpilased on tutvunud Edisoni robotiga ja õppinud robotiga töötama kasutades võõtkoode. Õpilaste arvates on tunnid huvitavad. Õpilased on tunnis aktiivsed, kuigi meil on kasutada ainult 2 Edisoni robotit, aga saame hakkama. Kõik õpilased saavad tunnis robotiga tööd teha. Õpilstel robotid liikusid käteplaksuga, jälgisid joont, robot vältis takistus. Katsetamata jäi veel sumorobot, mida teeme järgmine tund. Järgnevatel tundidel jätkame Edware programmi kasutamisega  ja uurime, kuidas seda robotisse laadida. 




pühapäev, 11. veebruar 2018

Digiõpiku piloteerimine

Alates veebruarist asub 1. klass koos õpetajate Heli Järve ja Tuuli Järvaga digiõpikut piloteerima I kooliastme koodi teema juures. Ootame huviga.

teisipäev, 6. veebruar 2018

Beebot

3. klass on juba mitmendat robootikatundi koostanud Beebot robotile matte, Õpilased on jaotatud 3-liikmelisteks rühmadeks. Ülesandeks oli koostada Beebot robotile matt (3. klassi õppematerjalidega)  ja juurde ka juhend, kuidas ülesandega, kuidas matti kasutada.
Õpilased valisid rümadena järgmised teemad:
  • matemaatika - korratabel
  • tekstülesanded matemaatikast
  • loodusõpetuses selgrootud loomad
  • loodusõpetus - planeedid
  • eesti keeles - olevik ja minevik
  • eesti keeles - raamat ja selle tegelased
Aega on kulunud juba vähemalt 4 ainetundi ja trimestri lõpuks peaks valmima korralikud õppematid koos juhenditega.