Kolmapäeval, 23.novembril
käisid Digitaalse õppematerjali ringis osalevad õpilased Roosna-Alliku
lasteaias “Hellik” õpetamas vanemale rühmale programmeerimist. Õpilastega olime
eelnevalt koolis katsetanud äppi „Lobot – robot programming“ ja mõtlesime, et
lapsi aidates saavad ka väiksemad lapsed hakkama. Kuna lasteaial ei ole
tahvelarvuteid, siis võtsime kaasa kooli 20 tahvelarvutit, kuhu oli lisatud äpp
„Lobot – robot programming“. Olime arvestanud lasteaias õpetamisele 1 tunni. Selles
rühmas olid 5 ja 6 aastased lapsed. Kõik lapsed olid enne kokku pettunud tahvelarvutiga
või telekas mänginud mänge. Küsimusele, mis on programmeerimine, nad vastata ei
osanud. Edasi tutvustasin lühidalt lastele, mis on programmeerimine. See ei ole
ainult mängimine, vaid ka loovus ja mõtlemine.
4. klassi õpilaste Marko,
Matteni, Annika ja Birko-Maari juhendamisel hakkasid kõik 18 last uurima
programmeerimismängu “Lobot- robot programming”, kus tegelane Bot peab koguma
Schipse, kes tuleb aga eelnevalt liikuma programmeerima. Kõigepealt selgitati
mängus olevate nuppude tähendust, kuna kõik oli inglise keelne, aga lapsed seda
keelt ei oska. Suuremate õpilaste abiga alustasid kõik hoolega tegevust,
esialgu vajasid lapsed palju toetust ja tuge, et aru saada, kuidas liikuda. Tublimad
lapsed jõudis ka iseseisvalt hakata lahendama. Hoolega tuli jälgida ja mõelda.
Noortel õpetajatel olid selle tunni jooksul käed-jalad tööd täis. Kõiki tuli
aidata. Lapsed olid väga huvitatud. Lasteaiaruumis valitses mõnus töine õhkkond. Lõpuks jäid lapsed ja noored
õpetajad rahule. Kuna sellel mängul on palju tasemeid, siis tublimad jõudsid juba 15-16 tasemeni. Hea oli näha, et kõik lapsed läbisid vähemalt 10 taset. Lõpuks küsides, kas meeldis. Vastati kooris: MEELDIS. Lastaia kasvatajad lisasid lõpuks, et nii vaikselt ei ole
nende lapsed veel laudade taga tööd teinud.
Matteni arvamus: „Huvitav
oli. Palju tuli aidata ja käike ette näidata. Aeg läks väga kiiresti.“ Marko: „Mulle
meeldis. Kuigi esialgu arvasime, et saame ise ka programmeerida, siis selleks
aega ei olnud. Võiks veel minna lasteaeda.“ Annika: „Tore. Ma aitasin, neid,
kes ei osanud. Tore oli vaadata, kuidas lapsed palusid abi. Mulle meeldis.“
Birko-Maari: „Tore oli minna lasteaeda, kus ka mina käisin. Kuna lapsi oli
rohkem, kui meid, siis tuli aidata igaühel 4 -5 last. Mina näitasid esialgu
käike mitmele lapsele korraga, siis hakkasid üksikud juba ise proovima. Nad
tahtsid, et ma neid kogu aeg aitan.“
Kuna üritus läks korda, siis plaanime ka edaspidi lasteaias lastele veel programmeerimist õpetada, kasutades kooli tahvelarvuteid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar