AJALUGU
Tunnikava 3D printeri
rakendamisel ainetundides (lõimituna)
Õppeaine: ajalugu ja matemaatika lõiming 7. - 9. klass
Eesmärk: Paikkonna hariduse- ja kultuuriloo tundmaõppimise
mitmekesistamine. Roosna-Alliku mõisa ajaloo õppimise raames valmistada mõisa
makett.
Kirjeldatud tegevus (tunnitegevus): Õpilased kasutavad
olemasolevaid õppematerjale (Töövihikud Roosna-Alliku lugu I ja Roosna-Alliku
lugu II, ajaloostendid mõisahoones, Roosna-Alliku mõisapargi plaan jne) ja
praeguseid alles olevaid mõisaaegseid hooneid (mõisa peahoone, valitsejamaja,
meierei, kasvuhoone varemed, karjalaudad, sõidu- ja tööhobuste tallid,
moonakamaja, kabel jms) ning valmistavad mõisa maketi, mille valmistamiseks
kasutatakse 3D printerit.
Selleks:
- Õpilased tutvuvad mõisa ajalooga ja selle mõisa hoonetega.
- Õpilased mõõdavad hooned (saavad osaliselt kasutada ka töövihikus olevat infot) ja vahemaad, leiavad sobiva mõõtkava maketi valmistamiseks (Lähtutakse sellest, kui suur kogu makett kavandatakse ja kui suured hooned sinna mahuvad).
- Õpilased teevad hoonete joonised vastavalt mõõtkavale.
- Õpilased prindivad välja vajalikud elemendid ja panevad hooned kokku.
- Hooned paigutatakse alusele ja tehakse maketi viimistlus.
Materjalid, mida kasutatakse:
- Töövihikud Roosna-Alliku lugu I ja Roosna-Alliku lugu II
- ajaloostendid mõisahoones
- Roosna-Alliku mõisapargi plaan
- https://www.slideshare.net/JaanikaAlliksoo/fotojaht-roosnaalliku-misapargis
- http://roosnaallikumoisakoolilugu.weebly.com/
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar